Orbán: Felfoghatatlan, hogy van Magyarországon olyan párt, amely erre igent tud mondani

Elképesztő veszteséggel járna Magyarországnak Ukrajna uniós csatlakozása.

A BDPST Group vezetőjével zárult a Money Talks'25 konferencia. A beszélgetés során Tiborcz István kiemelte, hogy szerinte melyek a legfontosabb tényezők egy vállalat bővüléséhez és arról is beszélt, miben jók a magyarok, ám vannak dolgok, amiken változtatnunk kellene.
A Money Talks’25 konferencia – amelyen korábban Bóka János, Európai uniós ügyekért felelős miniszter és Orbán Balázs, a miniszterelnök politikai igazgatója is beszédet mondott – zárásaként a BDPST Group tulajdonosa és Juhász László, a Boston Consulting Group kelet-európai vezetője beszélgetett. A téma az értékmentés és az értékteremtés volt az üzleti életben. Ezzel kapcsolatban Tiborcz István kiemelte: mindkettőnek rendkívül fontos szerepe van. Az értékteremtésről úgy vélekedett, hogy azt egy hagymaként kell elképzelni, minél több réteget veszünk le, annál mélyebbre mehetünk.
Ezt is ajánljuk a témában
Elképesztő veszteséggel járna Magyarországnak Ukrajna uniós csatlakozása.
A felújításokat természetesen fenntarthatóan kell végezni, hiszen nem elég, hogy egy gyönyörű műemlék épület megújul – fogalmazott. Beszédében rátért a csoporthoz tartozó Gránit Bankra is. Mint fogalmazott: a legtöbb embernek az idő az egyik legfontosabb, így a pénzintézetnél az idő megtakarítására fókuszálnak: újabb és újabb innovatív megoldásokkal próbálnak segíteni az ügyfeleiknek, akik egyre többen vannak.
Kiemelte: ha meg tudnak spórolni valakinek két órát, amit aztán a családjával tölthet, az egy jó dolog.
Egy vállalattal akkor lehet hosszútávon tervezni, ha az fenntartható, ha a működési költségeket alacsonyan lehet tartani. Már ezzel is értéket lehet teremteni. „Mindenkinek a saját piacán kell versenyképesnek lennie a versenytársakkal szemben, ha egyre többet költesz innovációra, amivel eléjük tudsz kerekedni, az abszolút értékteremtés” – szögezte le Tiborcz István.
Ezt is ajánljuk a témában
Mely területek kellene leginkább fejleszteni Budapesten? Milyen megoldásokkal könnyíthető meg a lakáshoz jutás? Hogyan törhet ki a turizmus terén a főváros abból a skatulyából, hogy „Budapest olcsó és szép”? Többek között ezekről kérdeztük Tiborcz Istvánt, a BDPST Group tulajdonosát a az iCon-intelligent economy Gazdaságpolitikai Konferenciáján. Interjúnk.
Juhász László a nemzetközi terjeszkedéssel kapcsolatban úgy fogalmazott: borzasztóan fontos, hogy egy vállalat megértse azt a piacot, ahová be akar lépni. Vannak bizonyos normák, amelyekhez óhatatlanul alkalmazkodni kell. Tiborcz István ehhez hozzátette, hogy az alapvető dolgoknak itthon és külföldön is működnie kell.
Mire van szüksége magyar vállalatoknak a nemzetközi terjeszkedéshez? – hangzott el a kérdés.
Mi magyarok zseniálisan tudunk kitalálni dolgokat, de eladásban már kevésbé álljuk meg a helyünket”
– húzta alá Tiborcz István, aki szerint ez utóbbi miatt külföldi megoldásokat, tehetségeket kell bevonzani. Úgy látja: több külföldi menedzserre lenne szükség Magyarországon, mert „a magyar nyelv behatárolja a lehetőségeket, zárkózottabbá teszi a magyarokat, sokkal nyitottabbaknak kellene lennünk”.
Juhász László hozzátette: a jó ötlet az egész képlet 10 százalékát adja, a megvalósítás a kulcs, a maradék 90 százalékot az tenné ki. Mint mondta: a nemzetközi piacra világos tervekkel kell kimenni. Ami itthon működik kisebb piacon, az nem biztos, hogy egy sokkal nagyobb területen is működni fog, ehhez stratégia kell. Tiborcz István megemlítette: ennek hosszútávú stratégiának kell lennie, 5-10 éves távlatban is nézni kell, hova juthat el egy cég.
Példaként említette egyik befektetését, a Waberer’s céget, mert mint mondta: a logisztikában is versenyképesnek kell lenni.
A beszélgetés során elhangzott, hogy a BDPST Group három területen van jelen, az egyik az ingatlanfejlesztés, a hotelek, ami egy fontos piac. A másik fontos terület a pénzügyi piac, itt a Gránit Bankkal szeretnének terjeszkedni a régióban, a harmadik pedig a logisztika, a már említett Waberer’s, amely Európában is versenyképes. Utóbbi a korábbi évek nehéz gazdasági helyzetében is képes volt megőrizni növekedését.
A beszélgetés zárásaként elhangzott, hogy egy vállalat fejlesztésében a csapat a legfontosabb, hogy a menedzsment szenvedéllyel vezesse a céget. Tiborcz István kiemelte a Waberer’s-nél Barna Zsoltot, a Gránit Banknál pedig Hegedűs Évát, akik mindketten hosszú évtizedek óta ott dolgoznak a cégeknél és most már vezetőik is.
Nyitókép: Tiborcz István, a BDPST Group tulajdonosa (balról), Gáll Csongor, műsorvezető és Juhász László, a Boston Consulting Group kelet-európai vezetője a Money Talks'25 konferencián (Fotó: Mandiner)